fbpx

Покупець з обережністю ставиться до покупки житла в БФК

Покупець з обережністю ставиться до покупки житла в БФК

Можливості та майбутнє поєднання торгового центру, житла й офісів в одному багатофункціональному комплексі (БФК). Про те наскільки це перспективний напрямок для українського ринку нерухомості та будівельної галузі, говорить Юлія Барабанова, керівник підрозділу по реалізації об’єктів будівництва InCo home.

За кількістю пропозицій Житло + ТЦ сьогодні на ринку бачимо, що поки виділяти такий вид нерухомості в окремий повноцінний сегмент рано, проте вже з’являються приклади даних концепцій, як, наприклад, Оbolon Smart Plaza від UDP. Формат такої концепції передбачає розміщення об’єкта в центрі міста, наповнення рекреаційної та комерційною зонами, орієнтованих на осіб які працюють і проживають в цій локації. Якщо брати класичні приклади, то покупцем цієї нерухомості буде компанія, яка здає її в оренду своєму співробітникові, менеджеру середньої та вищої ланки, або це буде молода сім’я.

Також виходячи із зазначеного портрета покупця і формується набір квартир — це квартири з мінімізованої площею (smart format) доповнені апартаментами люкс класу великою площею на високих (видових) поверхах для великих компаній. Даний вид нерухомості — класичний інструмент для рентних фондів. В українських реаліях, де портрет і мотиви покупця не відповідають світовому досвіду, частина покупців складуть особи, які вважають центр міста придатним для повноцінного життя, однак, сегмент інвесторів, які купують таке житло з метою здачі в оренду, буде превалювати.

Сьогодні покупець в Україні буде з обережністю ставитися до покупки квартири в БФК. Це в основному пов’язано з якістю будівництва, яке можуть запропонувати багато вітчизняних забудовників. Поєднання комерційних і житлових об’єктів, вимагає особливої ​​ретельності та високої якості виконання будівельних робіт з дотриманням всіх норм. Їх порушення призводять до того, що мешканці стикаються з рядом мінусів сусідства з комерційними об’єктами, які переважують плюси близькості інфраструктурних елементів. Розвинена інфраструктура покращує привабливість об’єкта нерухомості й тут нічого не змінилося і не зміниться в найближчому майбутньому, але також ніхто не скасовував класичне правило трьох М, яке свідчить, що три основні чинники визначають цінність нерухомості називаються Місце, Місце і ще раз Місце, де об’єкт розташований.

Найчастіше в цю трійку вривається фактор ціни за квадратний метр, що визначено відсутністю стабільності в економічному розвитку країни, відсутності іпотечного кредитування як інструменту придбання нерухомості та відсутності зростання доходів у українських сімей. На прикладі кількох наших об’єктів, можу сказати, що, як правило, в житловому будинку під комерційну нерухомість відводиться до 10% загальної площі. Наприклад, в житловому будинку на Вірменській, 6а (Харківський мікрорайон) з 36 648 квадратних метрів загальної площі, під офіси та творчі майстерні виділено 2692 кв.м, або в житловому комплексі «Паркова вежа» на Краснопільській, 2г (Подільський район) з 33502 квадратних метро – 2647 м.кв. комерційні площі.